اضافه کاری با طعم افسردگی
پژوهشگران هشدار داده اند ، کارمندانی که اضافه کاری می کنند بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب افسردگی هستند ،طبق این گزارش افرادی که ساعات طولانی تر و بیشتری کار می کنند بیشتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند.
نتایج تحقیق نشان داد احتمال ابتلا به افسردگی در مردان کارمندی که فقط ساعت کاری عادی را پر میکنند ۹ درصد اما در مردانی که اضافه کاری دارند ۵/۱۲ درصد است.
این ارقام در زنان کارمند به ترتیب در ساعت کاری و اضافه کاری ۷ درصد و ۱۱ درصد به ثبت رسیده است. گفتنی است رابطه بین اضافه کاری و ابتلا به اضطراب و افسردگی در بین مردانی که ۴۹ تا ۱۰۰ ساعت در هفته اضافه کاری انجام می دهند قوی تر است. همچنین مردانی که بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار می کنند بیشتر در معرض آشفتگی روانی هستند.
منبع روزنامه همشهری ۳۰ خرداد
+ نوشته شده در پنجشنبه سی ام خرداد ۱۳۸۷ ساعت 20:20 توسط شادی ترکیان
|